Pracownicy każdej firmy, którzy na co dzień wykonują określone zadania, wciąż na nowo mierzą się z ciężarem spoczywających na nich oczekiwań. Chcąc spełnić pokładane w nich nadzieje i zasłużyć na swoje gratyfikacje, sięgają do wszystkich swoich zdolności i nierzadko wspinają się na wyżyny swoich możliwości. Ale warto pamiętać, że bardzo podobnie jest w przypadku nieożywionych pracowników dużych firm – zdarza się, że narzędzia czy akcesoria, od których zależy wykonanie ważnych zadań, również dźwigają ciężary, i to zupełnie realne.

Koła do dużych obciążeń – co proponują producenci?

Mierząc się z konkretnym wyzwaniem, trzeba sięgnąć po środki, które zapewnią nam jak największe szanse na zwycięstwo. Jeżeli więc koła do wózka transportowego mają w perspektywie dźwiganie naprawdę masywnych ładunków, powinny być wykonane z odpowiednio wytrzymałych tworzyw. W takich okolicznościach producenci proponują różne materiały – od żeliwa po aluminium. Użytkownik wózka powinien wziąć pod uwagę wszystkie dostępne opcje i jednocześnie rozsądzić, które tworzywo odda mu najlepszą przysługę. Bywa, że żeliwo okaże się zbyt masywne, a nawet nieco niebezpieczne dla posadzki, po której będzie się toczyć wykonane z niego koło. Tu na szczęście przychodzą z pomocą modele, które są jednocześnie bardzo wytrzymałe, ale i bardzo delikatne w stosunku do drogi, po której suną.

Koła aluminiowo-poliuretanowe to propozycja, która powinna zainteresować każdego, kto szuka kół skrojonych pod nowoczesne potrzeby. Aluminium, chociaż zaliczane do kategorii tak zwanych metali miękkich, jest w stanie tworzyć bardzo silne stopy, o ile zostanie połączone z odpowiednimi pierwiastkami. Producenci, którzy proponują swoim klientom koła do dużych obciążeń, mają na to bardzo dobre przepisy. A dodatkowo nie zapominają o tym, by wyposażyć swoje mocne koła w swego rodzaju system zabezpieczeń.

Metalowe krawędzie kół mogłyby zostawiać ślady albo nawet wgłębienia na posadzce, po której się toczą. Żeby tego uniknąć, cała powierzchnia toczna jest oblewana warstwą poliuretanu – substancji, która zasłużyła sobie na miano „sztucznego kauczuku”. Taka warstwa to nowoczesna alternatywa dla tradycyjnej opony. Jest jednak znacznie trwalsza, potrafi nawet nadać kołom wielu dodatkowych walorów. Przede wszystkim, poliuretan doskonale pochłania drgania, które są pierwszym efektem ubocznym, gdy koło zaczyna się toczyć przed siebie. Sztuczny kauczuk sprawia, że koła jadą pewnie, trzymając się podłoża i nie wpadając w zbędne wstrząsy. To jednak nie wszystko – można być pewnym, że nie wpadną w poślizg, ponieważ poliuretan nie wchodzi w rekcje z żadnymi odczynnikami. Jest również odporny na mechaniczne uderzenia czy na wpływ czynników pogodowych. Co więcej, bardzo powoli się starzeje, a to znaczy że koło nim oblane przejedzie naprawdę wiele kilometrów, nim zacznie zdradzać oznaki wyczerpania eksploatacją.

Szukając kół ze wszech miar wytrzymałych, warto przeglądać oferty producentów, mając na oku zakładkę z częściami wykonanymi z aluminium i poliuretanu. Konkretne modele można namierzyć już podczas przeglądania Internetu.